Voorkom storing in je beeldsignaal bij Ziggo en UPC!

Nu Ziggo en UPC samengegaan zijn, gooien ze de manier waarop ze het signaal versturen via de kabel, om. Er wordt nu een andere vorm van modulatie gebruikt. Dat is een ietwat technisch verhaal, maar het komt er op neer dat de nieuwe manier erg gevoelig is voor storing van het mobiele 4G netwerk. Deze storing is eenvoudig te voorkomen door gebruik te maken van de juiste coax kabels.

Een goede coax kabel is goed afgeschermd tegen invloeden van buitenaf, en dus ook van het 4G mobiele netwerk.

Blokken en storing in beeld

Een niet goed afgeschermde coax kabel zorgt er voor dat er blokken in beeld komen. Ook andere vormen van storing komen voor. Vaak is het zelfs zo dat bepaalde zenders het helemaal niet doen. De zenders geven dan een foutmelding in beeld. Het kan prima zijn dat de ene zender het goed doet, maar dat een volgende zender geen ontvangst heeft of (zwaar) verstroord is. Dat is natuurlijk erg vervelend. Daarom is het belangrijk dat je de juiste kabels gebruikt als je TV via de kabel ontvangt.

De oplossing voor storingen bij Ziggo en UPC

De oplossing is simpel: Vervang de coax kabels door kabels die voorzien zijn van het KabelKeur. Deze coax kabels zijn namelijk goed afgeschermd. Daarmee behoren storingen, blokken in beeld en zenders die het helemaal niet doen, tot het verleden! Goede coax kabels zijn bijvoorbeeld:
Hirschmann FEKAB KabelKeur coax kabel
Deze kabel is voorzien van coax pluggen en dus klaar voor gebruik! Hij is verkrijgbaar in lengtes van 1,5 tot 10 meter. De kabel is dubbel afgeschermd waardoor storing geen kans maakt.

9TS coax kabel van Hirschmann

9TS coax kabel van Hirschmann

Hirschmann 9 TS coax kabel
Dit is de nieuwste coax kabel van Hirschmann. Uiteraard heeft ook deze kabel KabelKeur. Deze kabel is drievoudig afgeschermd, waardoor storing echt helemaal tot het verleden behoort. Deze kabel wordt per strekkende meter verkocht. Zet de KOSWI3 en KOKWI3 pluggen op de kabel, zodat ook de pluggen goed afgeschermd zijn.

Geplaatst in Nieuws, Technisch Getagd met , , , , ,
5 reacties op “Voorkom storing in je beeldsignaal bij Ziggo en UPC!
  1. mark huisman zegt:

    Dank voor je goede artikel. Toch vreemd dat ziggo en upc hiervoor kiezen… vooral de manier waarop er dan over gecommuniceerd wordt…z3 hadden het wel mogen melden vind ik… is er een manier om ziggo/upc hiervoor aan te spreken? Heb je toevallig ook hulp bij het aanbrengen van de goede connectoren? met hartelijke groet mark.

  2. Bouwman zegt:

    Dit is niet echt klantvriendelijk. Ziggo en UPC beslissen dit met consequenties voor de klant zonder hier goed over te communiceren en zonder een oplossing voor de klant om hierbij te helpen. De kabel loopt bij ons onder de vloer (lage ruimte) en komt via een flexibele buis in de muur gemetseld bij de TV uit. Zeker gezien onze leeftijd, zeer lastig om het een en ander te vervangen. Moeten hier ook extra kosten voor maken, terwijl we hier niet zelf voor hebben gekozen.
    Wij zitten nu met een beeld dat constant stoort door blokjes of soms helemaal uitvalt. Ziggo/UPC wat doet u daaraan? Welke service staat hier tegenover? Of is het verstandig om voor een andere leverancies te kiezen? Is dit nu de consequentie van samenwerking, hoe groter hoe minder de klant er toe doet?

    • Buurse zegt:

      Ik zou contact opnemen met Ziggo/UPC en het probleem voorleggen, waarschijnlijk gaan ze u wel helpen dit op te lossen. Persoonlijk goede ervaringen met Ziggo hierin.

      • Joop Oosterbeek zegt:

        Heb een monteur in huis gehad, deze heeft alles vernieuwd en doorgemeten. Deze geeft aan dat alles aan Ziggo zijde goed zit. Ik heb echter net een nieuwe (Samsung) TV en bij mijn vorige (Philips) had ik ook al last van blokken. Ik heb alles gedaan wat Ziggo heeft aanbevolen, maar het probleem blijft. Omdat het probleem niet aan Ziggo zijde zit mag ik de monteur wel deels betalen…. Zodra hier glasvezel ligt stap ik over op KPN.

  3. G van Maldegem zegt:

    Ik heb ongeveer dezelfde storingen op mij Schotel van canaldigital.haperende en stilstaandbeeld en blokjes. Ik gebruik een coaxkabel vellemanhigh graden ofc video caleidoscoop.
    Kan deze kabel evt de oorzaak zijn?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>